Sunday, May 16, 2010

Kuku Panjang dan Kebenarannya

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi, jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut.... potonglah kuku anda.

Jangan simpan kuku panjang walaupun hanya 1 mm atau pun hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.

Kebenarannya,

Tuesday, May 11, 2010

Madah Cinta ... Kata-kata Cinta ... Ungkapan Tinta



Cinta adalah perasaan hangat yang mampu membuat kita menyedari batapa berharganya kita dan adanya seseorang yang begitu berharga untuk kita lindungi.

Cinta tidaklah sebatas kata-kata saja, kerana cinta jauh lebih berharga daripada harta karun termahal di dunia pun. Saat seseorang memegang tangan mu dan menyatakan “aku cinta padamu…”pasti menjadi perasaan hangat yang istimewa. Kerana itu, saat kamu sudah menemukan seseorang yang begitu berharga buat kamu, jangan pernah lepaskan dia, peluk lah seeratnya di dalam dakapanmu..

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Tuesday, May 4, 2010

Lawak pendek versi 2

Morning sumer....buzz kongsikan lawak-lawak pendek di pagi hari buat korang sumer..ceriakan pagi ini dgn ketawa riang..agar permulaan hari bermula dengan kesegaran dan berakhir dgn keceriaan..




Wrong Colour

Suatu ketika ada seorang ingin menelefon Mr. Brown.

Penelefon : Hello, boleh saya hendak bercakap dengan Mr. Brown?

Penerima : Oh, ini Mr. Black.

Penelefon :Oops Sorry, wrong color!





Ikut Jiran Sebelah

isteri: bang,sejuk hati saya tengok suami jiran sebelah rumah kita.

suami: ape halnya sampai awak sejuk?!

isteri: yela,tiap2 hari suami die balik keje mesti bagi bunga,kiss dan coklat.

suami: habis tu kenapa?

isteri: kenapa abang tak buat macam tu....?

suami: hish!!gila ker awak nie!!!?? mane saya kenal dia!!!!

isteri : *&#$%^&*%**%