My buzzzzing space

Tuesday, May 11, 2010

Madah Cinta ... Kata-kata Cinta ... Ungkapan Tinta



Cinta adalah perasaan hangat yang mampu membuat kita menyedari batapa berharganya kita dan adanya seseorang yang begitu berharga untuk kita lindungi.

Cinta tidaklah sebatas kata-kata saja, kerana cinta jauh lebih berharga daripada harta karun termahal di dunia pun. Saat seseorang memegang tangan mu dan menyatakan “aku cinta padamu…”pasti menjadi perasaan hangat yang istimewa. Kerana itu, saat kamu sudah menemukan seseorang yang begitu berharga buat kamu, jangan pernah lepaskan dia, peluk lah seeratnya di dalam dakapanmu..

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Cinta adalah sebuah perasaan yang tidak ada seorang pun bisa mengetahui bila datangnya, bahkan sang pemilik perasaan sekalipun.

Jika kita sudah mengenal cinta, kita akan menjadi orang yang paling berbahagia di dunai ini. Akan tetapi, bila cinta kita tak terbalas, kita akan merasa bahawa kita adalah orang paling malang dan kita akan kehilangan ghairah hidup.

Dengan cinta, kita bisa belajar untuk menghargai sesama, serta berusaha untuk melindungi orang yang kita cintai walau apapun yang akan terjadi pada kita.

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan kerana perginya tanpa berpatah lagi.

Tak usah sebut pasal cinta jika kamu tidak sebenar-benarnya mengambil kisah. Tak usah bercakap tentang perasaan, jika ia tidak berada di hatimu. Tak usahlah menunjuk ke dada, jika kamu berhasrat melukakan hati pasanganmu

10 comments:

Adila Ady said...

seseorang itu sangat bertuah bila orang yang dia cinta mencintai dia jugak...=)

lovelylady - シングルママ said...

i love u, my darling!!! not u la..but my darling..ahaksss..

najihah said...

saya jatuh cinta dengan kata-kata anda nih..

cayalah buzz..haha

kitaro said...

"mencintai...merindui...cinta mengilhamkan
bahagia..."...sy cinta ming-ming sy..cayamm dia...

Afzainizam said...

Keluk kemudi tidak dilupa,
Baru seimbang pelayaran kita;
Para Guru amat berjasa,
Bakti Guru disanjung mulia.
~~~@@@~~~
Selamat Menyambut Hari Guru
”Guru itu bukan lagi lilin yang menyuluh sedang diri sendiri dibiar terbunuh”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

ada gak cintakan harta kekayaan... Tak ade duit tak ade rindu... Tak ade Sayang... Yang ade cinta Kosmetik ....

Little buzz said...

Reply to Adila Ady so, bila jumpa org yg mencintai kita jugak..cintai lah ia sepenuh hati kita..

Little buzz said...

Reply to TUKANG KATA jatuh cinta kat kata2 no halnyer..klu tjatuh cinta sama buzz..can not..can not..ahaks..

Little buzz said...

Reply to lovelylady Love you too..but not for u..for my darling gk..hehe

Little buzz said...

Reply to FaiZ moga encik far east berbahagia selamanyer...aminnnnn...

Little buzz said...

Reply to Afzainizam cinta kosmetik, cinta plastik,
cinta palsu, cinta hawa nafsu...
cheewahhh..cam berpantun plak..yer ker..huhu

Post a Comment