Thursday, August 19, 2010

Kakitangan awam dan bonus

Updated : Alhamdulillah...dpt juga la bantuan khas RM500..syukur la kan...dapat la ringankan beban skit..

Bonus..bonus...bonus....bonus....bonus...bonus...bonussss....nk sebut bnyak2 kali...org kata klu kita cukupkan 40 kali sebutnya..mungkin ianya jadi kenyataan...tahun nie sekali lagi kakitangan awam termasuk buzz sndiri yang BERHARAP pasal bonus nie....tiap2 tahun hanya mampu berharap dan menghitung hari..

Bilakah sang pemerintah di istana kubah hijau ingin umumkan bonus..dari hari ke hari, nmpak gayanya makin tipis la peluang...raya dh mkin dekat..duit pun dh makin singkat...mana nya duit utk persiapn raya...mana nya duit utk anak2....mana nya duit utk blik kampung...semuanya memerlukan duit...bukak berita asyik cite psl ekonomi mkin mantap la...KDNK makin menaik la...tp insentif kepada golongan marhain nie...sepi tampa berita..bukan merintih tapi mmg agak kecewa la....

Tapi siapakah kita nie, hnya rakyat biasa..seorang kakitangan awam yang terus berharap..hanya satu serpihan dari 1.2 juta kakitangan kerajaan Malaysia tercinta ini...tp ternyatanya bukan buzz sorang jer yg berharap...tengok saja komen rakyat  satu malaysia di blog sang pemerintah kubah hijau nie...

"salam Datuk Seri,
hari raya semakin dekat, dengan rendah diri pohon agar
Dato Seri dapat memberi sedikit imbuhan kepada kami kakitangan awam yg mana pada bulan depan tiada pembayaran gaji di buat sebelum hari raya, tetapi jgn lah Dato Seri memberi imbuhan sebagai mana tahun lepas yg mana ia rm250 yg tak menjadi kesan langsung...
kesian terima kasih"

"Selamat berpuasa kami ucapkan. Di sini kami ingin memohon jasa baik dato' seri bagi mempertimbangkan pemberian bantuan khas kewangan berjumlah RM500 seperti tahun lepas (2009). Disebabkan kami yang bergaji rendah (anggota sokongan 2 & 3) tak berkemampuan untuk menyediakan persiapan hari raya pada tahun ini. Gaji pada 25.08.2010 adalah gaji terakhir bagi menyediakan persiapan hari raya memandangkan gaji seterusnya selepas hari raya iaitu 23.09.2010. Insyaallah kalau tiada aral melintang Pada tahun ini hari raya jatuh pada 10.09.2010. setelah 16 hari dari hari gaji. mungkin bagi yg bergaji tinggi tiada halangan tapi bagi pekerja bawahan seperti kami, keadaan ini menjadi tekanan kepada kami. semoga dato' seri dapat mempertimbangkan permohonan kami ini...."

"Datuk Seri... pemberian bonus kepada kami kakitangan awam amat2 di harapkan untuk memeriahkan lagi suasana hari raya kami dan keluarga."

nie sebahagian jer buzz tempetkan kt sini..bnyk lagi komen2 nyer..sumernyer bernada baik2..maklumlaa kami semua org2 bawahan yg masih berharap diberikan sedikit SIMPATI di negara sendiri...


7 comments:

Atia Adina said...

kalo dapat...bahagianya....syukur Alhamdulillah...tapi rasa cam tak dapat jer....jiwaku kuat mengatakan...tiada bonus raya...

Little buzz said...

Buzz di sini masih lagi berharap...berharap dan berharap..bak menunggu bulan jatuh ke riba :)

eT said...

penjawat awam leh mengharap jer la kan...nk watper lg...

Little buzz said...

tu laa kan..last2 sekali rmai2 penjawat awam pkat nyanyi lagi sheila on 7.."aku berhenti berharap"

"Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada BONUS kudapat..." hehe

Wirdhawaty Wahab said...

sedihnye bila takde bonus..staff state peneng dapat la..lim guan eng bagi..hahha

nosembilanbelas said...

esok kan dapat duit bonus tue

FaiZ said...

okay la tu...2 org da 1k....heee

Post a Comment